24 October 2011

♥ Persediaan Majlis Anak-Anak Saya Bermula

Today saya dah stat wat preperesen untuk majlis anak-anak saya hari sabtu nih. Soooo exited hihihihi~ Today my job is siapkan kad jemputan. Kastem made ok rare githu! hikhik.. Tahun nih mood rajin dan kretip tetiba ada. Lagipun kan skang masih lagi ngah cuti bersalin so ada la masa nak membuatnya.

Design kad nih adalah hasil usaha my fren dari kelab keta Prosboc iaitu Encik Erol anak Pak Bakri ( but Kakak call him Uncle Eyol huhu~). Dia memang keje lam bidang grafik design. So kalo dah ada kawan-kawan yang terer mereka-reka nih.. apa lagi gunakan la kesempatan dan kebolehan yang ada ngan sebaik-baiknya yer tak? hihi~ Tapi pandai-pandai la edjas jangan dikatakan mengambil kesempatan lak kan? Tak gitu Erol? Hahahaha~ Nanti men bowling kat EP aku banjer ok!

Ini lah design yang telah direka oleh member saya nih hasil dari perbincangan kami berdua ( but sebenarnya more to apa yang saya nak.. dia tukang design lam komputer jek hikhikhik~ ). 





Then bila dah siap design nih. Saya la tukang print dan dekoretnyer. Print kat umah je nok. Jimat skit. Kad nih pon bagi pada kengkawan terdekat. Tak larat nak print banyak huhu~ Namanya pon kastem made so limited edition la ek. Yang lain saya juz wat event kat FB dan tempek mapnyer. Senang!

Bagi mereka-mereka yang mendapat kad pula.. inilah hasilnya bila kad tuh dah siap diprint.



Ada 3 keping - pengenalan + isi kandungan + map. Cam tulis karangan time peksa lak hikhikhik~ Ketiga-tiga keping kad nih pulak saya akan satukan wat cam buku. Nampak tak ujong yang berlubang tuh? Tuh nanti saya akan satukan mereka bertiga menggunakan reben.



K yang belah kiri tuh kad yang telah siap disatukan dan yang belah kanan tuh lak sampulnyer. Sama gak print sendiri kat umah hehehe~



Ini lah kad-kad yang dah get ready untuk dihantar. Gambar diambik di atas printer yang tak renti-renti bekerja dari pagi tadi hahahah~ Hantar by hand jek. Jemputan pon limited more to family dan kenalan terdekat. Yer la nak wat beso-beso mek tak mampu dek non huhuhu~ Cukup lah kita berserdehana je kan?

Pas nih nak siapkan gudis bag dan tunggu kastem made Buku Yassin dan Stiker sampai.. Can't Wait!



3 comments:

Chekpid said...

amboi mak penganten...bznya.moga majlis berjalan lancar. hpy bday to kakak

notti netti said...

AKUNYA KAD MANA..AKU NAK KAD!

Mrs Faez said...

to chekpid : Thanks! ^_^

to Notti Nett : Kat kelas la hihihi~