06 October 2011

♥ Yey! My Girl Makan Banyak

Hihihi~ Mesti ada yang heran apsal saya suka sangat. Ekceli my girl nih memang tak kuat makan pasal tuh badannyer cekeding je. Lebih-lebih lagi makanan yang dalam kategori berkhasiat dan sayur-sayuran. Memang nan ado la dia makan bertambah. Kengkadang kongsi ngan saya pon tak abih huhuhu~ Tapi kalo bab makan yang manis-manis.. gula-gula.. cikedis-cikedis memang laju je la. Stendet la bebudak kan? Tapi saya kontrol gak. Taut giginyer rongak. Seb bek rajin berus gigi huhuhu~

Berbalik pada citer my girl makan banyak tadi. Harinih rasa seru nak memasak tuh takde. So saya pon amik keputusan makan luar je la lunch harinih. Tekak terasa nak makan The Chiken Rice Shop (TCRS) lak. So terus la siap dan gerak ke Carefour Wangsa Maju yang sekangkang gorila je dari umah. Sebenarnya niat g sana bukan nak makan jek. Tapi nak cari barang gak untuk kenduri my baby nanti. So sekali jalan la kan.

Selalunya bila makan kat TCRS saya order set untuk dua orang makan je boleh kaber makan untuk 3 orang. But today my girl sebuk nyelak menu tuh dia nak pulak set untuk kids. Sebab saya bawak adik saya yang memang pemakan banyak.. order gak la set kids untuk my girl. Memang target dia tak abih punyer tapi takpe adik saya sedia mengabihkannya nanti.

But impressive my girl boleh habihkan sepinggan nasi tuh seorang diri. Syabashhh bethe! Lapo sangat anak ibu rupanya. Plus dia boleh dok makan dengan tertib dan sopan santunnyer [ yang agak jarang terjadi bila makan diluar ]. Tak caya? Nih buktinyerrr~



Huhuhu~ tetiba rasa bangga ya amat. Siap amik gambo mms kat hubby lagi hahahaha~ Teruja sungguh. May b sejak ada adik [ dan rotan yang ayahnyer baru beli ] dia cam dah behave skit la perangai walaupun kengkadang menguji kesabaran gak. Tapi takpe la stendet la bebudak kan. Nakal dia maknanyer dia ngah belajar [ ibu berfikiran positif! ].

Ok anak ibu. Pasnih makan banyak-banyak lagi tau. Bio beso skit sesuai ngan umo hihihi~ Tapi sebenarnya saya tak kesah pun asalkan anak saya sihat walafiat dan aktif. Takde la badan bam-bam konon-konon budget comel tapi asik terduduk je cam teddy bear kat funfair kan? huhuhu~

 Thats all for today.. insyallah nanti jika ada kelapangan masa saya akan update lagi. Tata


No comments: