17 December 2012

♥ My Convo Day


Dah lama jadi baru nak up N3 hihihi~ kengkangan masa dan keadaan diri yang asik sakit punca kelambatan up N3 ini hihihi~ Alhamdulillah penat lelah selama 5 tahun diakhiri ngan hari yang paling manis untuk saya. MY CONVOCATION DAY! Hooraayyyyyy!

FYI dedua anak saya lahir masa saya ngah further study nih. Sorang lahir Sem 2 sorang Sem 8 kot huhuhu~ Peneman ibu ke kelas dan study lewat malam bila nak exam. Sambil kendong perut ke kelas. Masa kakak la paling horrible sebab hari saya discaj wad.. discaj pagi petang dah kena attend test kat kelas. FYI gak dedua bersalin ikut tingkap hokeh. So dapat bayangkan tak saya ke kelas ngan kain batik + stokin + jalan menunduk sebab ngilu kat tempat bedah pon tak hilang lagi huhuhu~ Pengalaman paling saya tak dapat lupakan. Alhamdulillah now sumer dah berbalas ngan kejayaan saya genggam segulung ijazah. Alhamdulillahhhh~ terima kasih Ya Allah..

Konvo saya adalah pada 28 November 2012 harituh [huhuhu~ lama dah] dan saya sidang kesembilan.. belah pagi. Diploma dulu saya konvo sidang petang so takde lah rushing sangat. Degree kali nih belah pagi memang kelam kabut la huhuhu~ even pepagi lagi saya dah gerak ke KL pas hantar anak ke pengasuh.. im still late! jam gilossssss~ oh no! Member saya dah keep 'wassap'ing me setiap minit dan menambah nebes di hati saya huhuhu~ Dalam otak dah terpikir kalo lambat leh masuk dewan lagi ke.. sempat ke nak nek pentas amik skroll huhuhu~ 

Bayangkan dari exit federal highway kat Seksyen 7 tuh ke pintu pagar belakang UiTM it takes nearly 2 hours! walhal kalo jalan kaki 15 minit pon tak sampai huhhu~ [takkan saya nak jalan kaki lak kan.. abih la berpeloh nanti tak vogue the vass la mak nyahhh~] Dalam hati dah memaki-maki dah semua yang terlintas di hati hahahah~ marahkan student pasal time nih la sebok nak ke kelas.. marahkan UiTM apsal wat konvo time budak ngah ada kelas.. salahkan pak gad apsal lambat nau kasi kereta nak masuk huhuhu~ Sumer-sumer kena marah.. tapi marah dalam hati je la huhuhu~

Dah masuk.. masalah lain pulak datang.. kena tahan kat area Kolej Anggerik tak boleh nak terus masuk sebab katanya parking dah penuh huhuhu~ apa kes! Pak gad soh parking kat area Fakulti Senibina.. jauh tak jauh la! Takkan nak jalan kaki dari situ kot.. dah la dah lambat. Tapi lega sikit gak la hati bila tengok kat belakang bukan saya sorang je lambat.. ramaiiiiiiiiiiiiii lagi yang lambat.. kalo sumbat satu bas boleh penuh la huhuhu~

Tapi Allah nak tunjuk kuasa.. dat time my parents pon sampai. Kami datang asing-asing sebab my parents from Klang.. saya lak dari KL. Dah ibu saya call membebel apsal saya sampai lambat. Kan dah terkandas kat situ huhuhu~ tahan je la telinga. My parents pon kena tahan gak tak kasi naik.. pak gad tuh bagitau ada bas yang akan datang kolek kami ramai-ramai kat situ huhuhu~ So kami tunggu la cam cacing kepanasan.. serba tak kena.. dan-dan tuh la my fren wassap-ing me bagitau yang dorang dah masuk dewan and asik tanya saya kat mana apsal tak sampai-sampai lagi waaaaaaaaaaaaaaa~ Rasa nak terbang je g dewan tuh. My hubby dah ajak jalan dulu ke dewan. Bas ntah bila nak sampai katanya. What? Jalan? Kalo dekat takpe la gak.. nih jauh.. berbukit lak tuh.. saya lak gigih ngan kasut tingginya.. mau terpeleot nanti huhuhu~

My dad is my superhero! bila tengok dah lima minit pon bas tak tunjuk muka.. ayah saya patah balik ke kereta amik kereta nak anta saya ke dewan. Dia bagi alasan kat pak gad tuh juz nak turunkan saya je sebab dah lambat.. nanti dia turun balik. Seb bek pak gad tuh benarkan. Dats y I love my Ayah so much. He is always there when I need him.. love u Ayah!

Dah sampai atas ayah turunkan saya dan hubby lu. Then dia pusing-pusing cari paking kat atas. Tak tau dapat paking kat mana sebab saya dah kelam kalibut lari-lari anak ke dewan yang nun jauh di puncak bukit tuh huhuhu~ Alhamdulillah seb bek sempat.. dapat la saya dok jap lepaskan lelah memanjat bukit dan betul-betul kan balik jubah and tudung yang dah macam tuttttttttttttttt~ Adik-adik urusetia kat situ pon very helpful. Thanks god! Pompuan kalo nak bersiap takde cermin memang ke laut la.. saya redha je dorang oter-oter jubah = hud ngan topi saya. Tapi nampak cam elok je hihihi~ Thanks u olssss~

My parents sempat tengok saya terima skroll dari tv besor kat luar. Dorang tak masuk dewan pon. Yang sedihnya dorang terpaksa balik awal sebab my mom keje. Dia dapat pelepasan kuar kejap je huhuh~ tak sempat jumpa nak amik gambo huhuhu~ sedih!

Bila dah selesai dan keluar dewan.. jumpa hubby.. dia pas bunga yang my parents bagi pada saya.. terharunyer huhuhu~ terima kasih ayah dan ibu..


Us with bunga pemberian ibu & ayah

Pas puas amik gambo ngan member kelas.. terus gerak balik.. tak tahan dah panas huhuhuu~ Sebenarnya dari kuar dewan tadi saya tunggu je bunga dari hubby tapi dia leh wat dono je huhuhu~ sedihnyerrr~ peluk je la bunga dari parents wat pengubat hati yang lara huhuhu~

OTW nak g lunch kat Seksyen 7 tetiba my hubby wat pit stop lak kat depan Esso tuh. Benti nak belikan bunga dan bear untuk wife dia nih hihihihi~ Dah stat muncung dah sebenarnya.. ingat dia tak moh belikan hihihi~ Thanks sayang..



Cukup lu citer pasal Convo Day saya.. jap-jap lagi saya sambung ngan sesi studio photoshoot lak ek hihihi~ dah panjang nau N3 nyer.. nih la jadinya kalo dah sonok sangat menaip hihihi~ Tata


No comments: