16 December 2010

♥ Cuti-Cuti Malaysia >> Singapore & Melaka :: Part 1

Salam.. alhamdulillah harinih mula bekerja seperti biasa selepas 5 hari bercuti sakan.. weeehuuuuu~

Biasa la cuti sekolah.. walaupun anak lom masuk sekolah lagi tapi time nih la nak g berjalan-jalan bersama family. Bila tengok staff-staff saya sonok cuti dan dorang pon sonok bila tengok saya sain borang cuti dorang tanpa banyak soal huhu~ berkobar-kobar la jugak semangat diri nih nak g bercuti.

As usual tetiap tahun memang my father akan organize cuti-cuti satu family.. selalunyer ke Genting Highlands sebab my father company's ada apartment kat situ. But diz year my father kasi up skit lokasi percutian kami sekeluarga iaitu ke Universal Studio Singapore.. yippiiiiiiiiii~

Tapi kali nih kami g ramai... penuh la satu bas. My father with his 2 best fren.. [memang tul-tul best fren tau dah berpuluh-puluh tahun berkawan] and all the family members.. anak beranak dan cucu-cucu.. Bilangan yang g adalah 39 orang huhuhu~

Saya dan family gerak asing-asing.. saya gerak dari KL dan my family members serta family kawan-kawan ayah yang len gerak dari Klang. Janji jumpa di R&R Pagoh untuk makan tengahari. Then kat situ kami konvoi ramai-ramai lam 10 biji kereta ke Johor Bharu. Kami sampai di hotel penginapan The Zon Regency Hotel JB lebih kurang kul 2 petang. tapi azab ek nak menanti bilik. Very the slow motion picture. Dalam kul 4 petang baru leh check in huhuhu~ Seb bek hotel kami nih satu bangunan ngan shopping complex.. g la jenjalan lu abihkan masa.

Dari lobby hotel nih nampak cam biasa jek.. yer la satu bangunan kongsi ngan shopping complex kan.. tapi bila dah sampai kat tingkat bilik saya.. nah ko saujana mata memandang huhuhu~

Pemandangan dari pintu bilik saya

Bila dah dapat bilik.. my dearest princess nih ntah camner lak leh ternampak swimming pool at tingkap bilik my parents.. apa lagi melekat la dia kat cermin tingkap tuh sambil tunjuk-tunjuk kolam renangnyer. Cian my hubby penat bawak keta pon tak abih lagi takkan nak bawak my baby turun mandi kolam lak. Nak harap saya memang tak dapek la dek non.. huhuhu~ Sori sayang ibu tak bawak swimming suit hehehe~

Ajak balik ke bilik sendiri tak mau. Merengek gak nak g mandi kolam.. Saya bio je la dia dok melangut kat tingkap tuh. Pastuh kelaparan melanda lak.. ajak la my hubby g beli makanan kat soping komplek kat bawah. My baby saya tinggalkan wif my parents. Dah ajak turun tak mau.

Pas abih tapau makanan.. nek bilik tengok my baby dah takde. My mom bagitau Ayahwe nyer a.k.a my father dah bawak dia turun mandi kolam huhuhu~ My father very manjakan my baby nih. Walhal my father pon penat gak drive dari Klang ke JB tadi huhu~ Then my hubby pon cecepat la makan dan salin baju sebab nak g gantikan my father jaga my baby.

 Saya pon ikut turun sekali. Tak mandi pon saja nak amik gambo my baby berenang-renang heheh~ dan ini lah telatah my baby bila dah jumpa air. Kolam hotel untuk kanak-kanak memang sesuai ngan ketinggian dia. Sesuka hati jek melompat-lompat dah tak moh orang pegang

My baby
My Love ♥♥♥♥
Dugong terdampar hehehe~

 Pasan tak bibir my baby dah biru lebam? Tuh pon menjerit-jerit gak bila my hubby angkat bawak kuar dari kolam tuh huhuhu~ Sedih sampai ke bilik. Tapi bila sampai bilik.. dah siap-siap mandi dan bersiap terus ZzzzZzzZzz~
Ha! tau pon penat hihihi~

Thats all for now.. insyallah nanti saya akan sambung ngan Part 2.. nak citer sumer sekaligus kang sakit tengkok lak baca pepanjang hehehe~ Tata

No comments: