06 October 2011

♥ Sesi Mencantikkan Buku Check Up Baby

Harinih mood rajin dan kretip tetiba datang. Time ngah belek-belek buku cekap my boy.. terasa nak wat renovesen skit kat buku tuh. Kalo bio nih lelama mau hancur. Dah la nak guna sampai umo 4 tahun pastuh sure tetiap bulan asik guna. Mau lunyai gak nanti. 

My boy punyer buku cekap kira better la dari kakanyer lu. Dulu kakaknyer dapat cam flyers jek. My boy lak dah cam kamus. Tebal giler. Kira komplit la. Siap ada ceklis bila tiap kali cekap dan charts dia pon makin banyak. K berbalik pada operasi mencantikkan buku tadi. Jom share apa yang saya dah buat pada buku my boy nih. Jom bukak kelas deko wiiiiiiiiiiiiiiiiiii~

Oleh sebab buku nih tebal so payah la kalo nak carik bahagian-bahagian lam tuh. Cam carik bab kat lam buku teks. Kena refer kat isi kandungan pastuh cari muka surat. So untuk memudahkan proses pencarian bab-bab lam buku nih saya telah wat dia nyer separator. Inilah rupanya~



 Separator untuk each month untill 4 year. Cara nak wat? Memula saya print out. Pastuh setiap satu balut ngan clear selotep bagi keras. So jadilah cam lam gambo kat atas. Untuk lekat kan kat buku lak. Pasan tak kat separator tuh ada column kat bawah tuh? Itu adalah bahagian untuk letak dabel side tape seperti ini~




 Pastuh saya susun la leklok kat tepi buku tuh folo bab-babnyer. Kendian dari baki kertas yang saya print out tadi timbul lak idea nak wat poket kecik kt kulit belakang buku tuh. Tujuannyer untuk letak appointment kad hospital baby dan saya. Senang je nak wat simple jek~ Takyah la kot saya citer camner nak membuatnyer yer tak.






Ok. Kendian saya balut bukunyer guna plastik cover buku latihan budak sekolah tuh. Bagus lak memumat jek tak yah nak oter-oter. Dan ini lah hasilnyer.. taraaaaaaaa~




Lawa tak? Lawa tak? hihihihi~ yang part nama tuh saya print lelawa sebab nurse tuh selalu salah tulis nama anak saya. Kengkadang Jadi Farezal kengkadang jadi Faezal huhuhu~ Pasnih kalo tak nampak gak tak tau la nak cakap.


Thats all for today.. insyallah nanti jika ada kelapangan masa saya akan update lagi. Tata




1 comment:

zeta said...

rajin u buat cenggini..very organise.. :)