♥ Review :: Pirates of Caribbean


Maraton tengok wayang diteruskan pula ngan citer lanun nih. Seperti biasa kami g nengok wayang bersama-sama sahabat handai dan taulan lam lapan orang camtuh. Tengok kat wangsa walk lak kali nih. Tapi mahal skit la dari alamanda walaupun tengok ari rabu. Tiket RM8. Tapi takpe la.. dekat ngan umah je pon.

Citer kali nih tetap gak berkisar pasal si lanun Kapten Jack Sparrow. Dalam sequel nih Kapten Jack yang ada kat London sebab nak menyelamatkan kawan bek dia merangkap kuli dan bahan buli dia iaitu si si Gibbs. Gibbs nih dah dituduh di mahkamah. Orang ingatkan dia la Kapten Jack Sparrow walau banyak kali dah dia nafikan dan patutnya dia dihukum mati. Ntah camner si Jack nih leh lak nyamar jadi hakim so takde la si Gibbs nih dihukum gantung cuma kena penjara jek. Si jack nih dh plan bayek punyer la ngan keta kuda yang patut bawak dia ke penjara untuk bawak dorang ke tempat len. Pastuh leh la dorang larikan diri. tapi hampeh rupanya kerajaan British dah bayo lagi banyak kat drebar keta kuda tuh untuk bawak dorang ke Istana.

Kat istana lak leh lak jumpa kawan si Jack iaitu Barbossa. Dia rupanyer dah dilantik jadi orang kenamaan kat istana tuh. Kaki dia pon dah hilang sebelah. Si Barbossa nih soh tangkap si jack sebab nak soh si Jack nih bawak dorang ke telaga ajaib. Konon-konon air dari telaga tuh dapat bagi orang yang minum air tuh hidup lagi lama dari yang sepatutnya. Cam biasa si Jack nih dapat la larikan diri dari istana tuh. Ngah sesebok larikan diri leh lak terjumpa balik ngan x-gelpren dia lakonan Panelope Cruz.

Dan bla.. bla.. bla... bla... Jack kena tipu jadi krew kapal.. bla.. bla.. bla.. jumpa duyung cantik tapi ganaz.. bla.. bla.. bla.. sampai la kat tempat air tuh.. bla.. bla.. bla.. Askar portugis lak smpai pastuh musnahkan tempat air tuh sebab bidaah katanya.. dan bla.. bla.. bla..

Hehehe~ kalo nak citerkan semua memang amik masa 3 jam gak la. Sebab citer nih pon tayang lebih kurang 3 jam. So kalo nak tau citer nyer g la nengok kat wayang ek tapi rasanyer cd pirates dia pon dah kuar dah. Malam tadi makan kat wangsa maju cina tuh dah jual dah hehehe~

Overall citer nih best.. kelako.. tak bosan.. as usual kalo si Johny Depp nih yang berlakon haruslah best kan. So selamat menonton kat wayang ek or tunggu kat jiwang.com kalo-kalo dah leh donlod.

Thats all for today.. insyallah nanti jika ada kelapangan masa saya akan update lagi. Tata


1 comments:

Iela Fazielah said...

sib baik u citer kisah awal camne jack ni leh kena tahan.. sbb ila masuk panggung lewat 15 minit... mmg terlepas starting citer ni... toseh ea... tp citer ni mmg best la...

Followers