26 December 2012

♥ Upgrade Maxis Data Plan

 Currently saya guna plan maxis iValue 2 which is monthly fees is RM155 dan recently plan dah di upgrade dari 3g data kepada 4g data per month bersama 1000 sms + 1000 mins.. ossemmmm! Plan nih saya subscribed masa amik plan iphone 4s arituh [ tapi phone dah selamat dijual sebab tak sesuai dengan diri huhu~ nak kena samsung gak huhuhu~ ]

   Another best news is skang plan data 1g and above dah jadi unlimited. Mining takde cas if kita terlebih guna but kelajuan sahaja akan reduce.. ossemmmms! Me memang happy la coz so that after dis tak yah la asik nak check data tinggal bapa hihihi~ Dan sebab ini gak la saya ngan berianya soh hubby tuka plan maxis dia. Now dia amik Maxis Mobile Internet 80  [ 500mb data + 300 min + 300 sms ]. Saya soh dia amik yang data minimum 1g. Lepas puas search dan buat perkiraan.. saya soh hubby amik plan smartphone sebab hanya plan nih je yang ada 1g data and above. Kalo tak kena amik asing-asing mining amik value plan + data plan which mean costly la and susah nak handle la nanti. 



Plan pilihan saya is Samsung Galaxy Mini 2 with contract 1 year. Cam biasa pekej-pekej nih mesti ada kontrak punyer.. nak wat camner kan huhu~ Why amik pekej Samsung Galaxy mini 2? sebab dia je yang paling murah untuk dapat 1g data plan hahaha~ Niat bukan pada henponnyer tapi pada plan dia kan. Henpon tuh pon tak wat apa dok je lam kotak kat umah huhu~

So saya dikenakan bayaran RM299. Kalo nak free pon boleh tapi kontrak 2 tahun la huhuhu~ then dapat henpon dan hubby amik plan TalkMore28 + 1g data. Per month minimum RM76. Hubby amik TalkMore sebab dah ada data plan kan so sms akan kurang la.. more to wasap. So pasnih semua komunikasi adalah melalui wasap or yang guna data hihihi~ Thats all for today.. insyallah nanti jika ada kelapangan masa saya akan update lagi.


No comments: