04 January 2012

♥ Final Exam


Tepat kul 9.00 pagi tadi bermula lah minggu peperiksaan akhir semester saya. Sem nih ada dua paper jek final.. lega sangat. Saya memang prefer final project more than final exam. Takde la stress sangat huhuhu~ lelebih lagi student yang suka study las minit cam saya nih hihihi~ 

Tak tau la kenapa dari study kat sekolah rendah lu sampai la skang.. saya memang tak boleh study awal-awal dan ulangkaji lam group. Dua benda nih memang saya tak boleh langsung even dah try banyak kali tapi memang tak leh gak. Kalo saya buat dedua benda nih alamatnyer bila exam saya jadi blur dan lagi susah nak menjawab soklan rasanya huhuhu~

Kalo blajo awal-awal memang bila time peksanya abih lupa la apa yg dah di study. Banyak makan semut kot saya nih. Memang jadi pelupa sangat. Kalo group study lak.. nanti saya jadi lagi pening sebab saya memang tak boleh blajo dengan cara berdiskusi.. pastuh ngan member nih cakap camnih.. member yang tuh cakap camtuh.. saya lak dari pahaman saya sebenarnya lain.. dah jadi carca marba lak huhu~ lagi pening dan stress jadinya. 

So apa yang saya apply untuk diri saya wat masa nih ialah bangun awal untuk study dan sampai kat dewan peksa 10 minit sebelum peksa stat. Cam paper pagi tadi.. malam tadi saya tido awal kul seploh dah bumbum dan kul 3.30 pagi saya bangun study then terus g peksa. Suboh ngan mandi tuh op kos la kan. Saya tadi sampai awal lebih kurang kul 8.20 pagi. So saya stay lam keta lu tengok-tengok note apa yang patut. Kul 8.45 baru saya jalan g tempat peksa. Naper saya wat camtuh? sebab saya tau kalo saya g awal dan dok ngan kengkawan kelas.. op kos dorang ngah wat study las minit beramai-ramai. Cam saya taip tadi saya nih memang tak boleh study cara camtuh even selama 5 minit jek. Nanti yang lam kepala nih pon ilang.. yang dorang cakap pon tak hengat.. huhuhu~

Tapi alhamdulillah.. seperti paper-paper sebelum nih rasanya saya dah menjawab ngan jayanya. Bak kata pepatah "goreng tuh wajib.. betul tak tau lagi" hihihi~ So wait for next paper la 10hb nanti. B4 dat nak beriang ria di Cameron Highland lu ujong minggu nih hihii~ Sempat lagi tuh muahaha~ Hooorrraaayyyyyyyyyyyy!!!





No comments: