14 December 2011

♥ Seharian Berdating Wif My Hubby


Hahaha~ Benda dah dua tiga ari lepas tapi baru arinih nak citer.. huhuhu~ mak bz noks ngan final pojek + assignment + bla.. bla.. biasa la stendet la student wat las minit kan? Baru rasa feel student tuh hahaha~ alasan!

So cam yang sumer maklum ari senin arituh 12hb Disember is hari cuti umum untuk negeri Selangor sempena besday Sultan Selangor a day before. So hubby pon cuti la. Saya? saya tanpa segan silunyer mencutikan diri sendiri hehe~ Opis saya jenis yang senang bangat nak approve cuti. Cuti lu sok baru isi borang pon ok. Siap bos back dated kan lagi tarikh sign borang tuh hihihi~ 

Tapi kalo hubby.. masyallahhh.. punyer la payah nak mintak cuti. Nak masuk lambat sebab nak bawak anak g cekap pon payah apatah lagi nak cuti waima sehari. Sebab tuh la anak dah nak g cekap untuk 3rd time but dia tak penah folo. Cekap time pegnan lu jangan cakap la.. lagi wat sakit hati. Seb bek dapat wife jenis yang berdikari cam saya nih kalo tak lagi haru huhu~

K dah kelaut dah. So kami berdua bercuti la pada ari tersebut. Anak-anak anta kat pengasuh la sebab pengasuh ikut cuti KL hihi~ Pagi tuh time nak sesiap anta anak ke pengasuh si kakak dah dok heran.. dia tau kami tak g opis sebab memasing pakai suar jeans hahaha~ Mula lah dia wat konset melalak dia sebab nak ikut kami. Jenuh la kata ibu ngan ayah nak g keje kakak kena g umah Ibu Ana. Dia leh reply cakap "Ibu tak g keje.. ibu tak pakai baju kurung pon!" erk! tul gak hahaha~

Pas puas memujuk ngan segala jenis jajan diam la si kakak. Adik? Wat selamaba dia je la dok nunggu sambil isap jari [his feberet now]. Udah la harituh first time anta kat umah baru pengasuhnyer. Aah pengasuh anak saya dah pindah kuar dari kuarters. Nanti la next N3 saya citer lak pasal tuh huhu~ Melilau la gak mencarik apatmennyer.. dengan takde paking lagi. Seb bek time sampai tuh orang dah kuar g keje. So hubby pakai blok je keta kat bawah tuh tinggal no phone.

Pas anta si kakak dan adik.. kami stat la menjalankan xtvt-xtvt yang telah dirancang. Bekpes - basuh keta - bayo bil - anto order customer kat Pejabat Pos K4 Wangsa Maju [dah la pejabat pos ramai orang sebab lupa arituh Selangor kan cuti huhu~] - beli tiket citer Ombak Rindu kat Wangsa Walk.

Tuh sumer pon abih nak kat kul 1 tengahari. Pastuh terus shut ke Kedai Nasi Ayam Kampung Hj Hassan kat Velodrome Cheras. Ala kat area Downtown Cheras tuh. Fofular gak tempat makan tuh kan? Rasa ramai yang tau sebab setiap kali saya makan kat situ umat manusia mesti ramai. Plan lunch kat situ sebab dah janji ngan memember Prosboc nak lunch sesama. 

Abih makan kami gerak balik g Wangsa Walk. Oleh sebab amik tiket wayang kul 4.30 petang [slot b4 dat sumer dah full okeh.. kalo ada pon baris depan yang tengok mendongak tuh], kami g layan lu karok sejam kat Superstar Karaoke. Amik bilik beso [yang sebenarnya tak beso mana pon] untuk 8 orang sebab g ngan memember Prosboc tadi. Tanpa disangka-sangka my hubby pon galak sakan menyanyi sekali haha~ bio la dia. Dia yang bayo bilik yer tak hihi~


Pastuh terus sambung ngan sesi menengok citer Ombak Rindu yang ngah sakan member-member blogger dok citer kan. Saya dah baca novel dia lama dulu so tuh yang nak tengok versi filem lak [selain nak tengok Aaron Aziz op kos! hihi~]. Citer dia? Ok la.. best sebab ada Aaron Aziz la kot haha~ Lisa Surihani pon menjadi la watak jahat tapi baik dia tuh. Takut gak tengok time dia marah Hariz tuh. Tapi apsal cara jalan dia cam lain macam kan? huhu~ Maya Karin lak.. hmmm~ memang tak berapa sesuai la dia jadi Izzah. Muka mix tambah lak ngan pelat-pelat omputih dia tuh. Saya terbayang kan best kalo Rita Rudiani yang jadi Izzah. Sebab dia kan muka melayu. Tapi takpe la dah buat pon filemnyer kan. Over all citernyer.. ok la~~ Tak membuatkan saya menangis cam saya tengok citer Lagenda Budak Setan huhu~ [sebab tuh nama anak saya Qasya hihi~]

Dah abih tengok wayang sambung lak sesi melepak kat pot kami iaitu Red Chair Wangsa Maju. Member-member saya g lepak lu saya ngan hubby g kolek dua buah hati kami tuh la lu. Kalo pas lepak baru amik mau tengah malam kang. Dan betul la seperti sangkaan saya.. dok berborak bagai kul 11.30 baru balik. Sampai umah penat sangat then terus bum-bum. 

Penat but seronok sebab dah lama tak kuar berdua je ngan hubby kan? Jalan pon pegang-pegang tangan hahaha~ Kalo biasa kuar satu family memang tak dapek la dek non. Si kakak memang pantang kalo saya nak manja-manja ngan ayahnyer. Cepat je dia datang mencelah kat tengah-tengah. Soh ayah dia dokong la apa la huhu~ Takpe la dia manjakan anak pompuan dari dia manjakan pompuan lain yer tak? huhuhu~ zassssssssss!



No comments: