15 April 2011

♥ Merong Mahawangsa Preview


Salam.. N3 pertama hari nih berkenaan citer Merong Mahawangsa. Cam yg saya bgtau sebelum ni saya nak g tengok citer nih ngan hubby kan? Unfortunately saya hanya g bertemankan my baby jek huhuhu~ Apa nak buat tiket dah beli takkan nak bio je kan. Dah la mahal sebab saya amik seat yang cam sofa tuh huhuhu~

Hubby last minit ada orang panggil men bola sepak pantai lak. Dia pon serba salah tapi xpe la lagipun dah lama dia x men bola sepak pantai. Asik men futsal jek kan. Dia pon cam x caya jek saya nak g berdua jek ngan my baby. Dia takut my baby buat hal kot. Dah la ngah ngandung huhuu~

So saya gigihkan gak drive moto.. [bawak moto okeh sebab hubby bawak keta g Morib] g Wangsa Walk. Hehehe gagah nek moto sebab dekat jek ngan umah. Ada la lam 5 minit. Saya sampai tepat-tepat time wayang nak stat. So takde la menunggu lama. Kalo tak mau untung TGV tuh sebab saya kena borong abih cikedis dia [untuk my baby la huhuhu~]

Sebelum start kami pon snap-snap gambo dulu. Pakai kamera henpon jek..

Bergambo sebelum masuk

My baby wif cikedisnyer

Pas tengok citer neh.. saya rasa ok la ngan budget yang ada. Nih pon dah kira gempak nih kalo nak banding ngan citer lanun hollywood tuh. Tapi biasa la citer dia cam berada dalam dunianyer sendiri. Maksudnyer memang tak nampak real sangat and cam ada kat lokasi je. Tapi bab gaduh-gaduh.. tetak-tetak memang real. Darah-darah tersembur tuh memang cun. Kira ngeri la gak. Gaduh pon memang cam gaduh bebetul.

Pastuh dia cam memang fokus on merong time nak lawan garuda kat pulau dia jek. Time kat china, india, rome, time cinta cintun tuh.. sumer cam nak cepat abih.. may be sebab duration dia limit sangat kot. Pastuh yang kapalnyer lum cukup meyakinkan. Yerlah takkan dari china nak datang ke sini kapal ciput cam tuh jek. Kalo nak banding ngan citer lanun luar negara tuh memang jauh beza la.. nampak cam sampan bukan kapal huhuhu~

But overall memang best. Best melayan kecantikan pemandangan dalam citer nih dan juga teknik CGI. Dari 5 bintang saya bagi 3 la. Berbaloi g tengok dan sokong filem Malaysia hehehe~

Insyallah nanti jika ada kelapangan masa saya akan update lagi. Tata

No comments: